Thursday, December 3, 2009

Γκέο - Βαγκέο



“Σας πήραμε, σας πήραμε φλουρί κωσταντινάτο!”
“Μας πήρατε, μας πήρατε βαρέλι δίχως πάτο!”


“Σας πήραμε, σας πήραμε ένα τσουβάλι λίρες!”
“Μας πήρατε, μας πήρατε ένα τσουβάλι ψείρες!”


“Σας πήραμε, σας πήραμε μια όμορφη κοπέλα!”
“Μας πήρατε, μας πήρατε μια σκέτη κατσιβέλα!”

9 comments:

  1. ama den mpori kanis na axiologisi ta sin kai ta pli mias katastasis, auta pa8eni, tou tin kopanai o(h) alos ke kopanai meta autos to kefali tou xa xa

    ReplyDelete
  2. Βλεπω μια μεγάλη αγάπη για την ποίηση.
    Θέλω και εγώ να αφιερώσω στον ποιητή το παρακάτω ποίημα:

    Ξεχασμένη και κοντή τρέχει για να βρει,
    αυτό που η άλλη άφησε να κλαίει,
    τώρα πια δεν έχει επιστροφή
    και άσε τον ποιητή να λέει.
    Μα τι να λέει;;
    Να τι λέει!!
    "Εκεί που είσαι ήμουν και εκεί που είμαι ΠΟΤΕ δεν θάρθεις....
    Κράτα το βαρέλι σου γιατί ποτέ σου δεν θα μάθεις,
    όσο και να θέλεις πάτο δεν θα βρείς,
    όσο για τσουβάλι ;;
    είτε λίρες είτε ψείρες τσουβάλι πάντα θάναι,
    και οι κατσιβέλλες έρχονται και πάνε,
    κι οταν το κατώφλι τους διαβείς,
    θα πέσουν να σε φάνε,
    και τότε εδώ που είμαι εγώ θα θέλεις για ναρθείς,
    μα κοντό μου βαρελάκι....
    ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙΣ"

    ΤΑΣΟΣ ΦΑΡΑΝΤΑΤΟΣ: ΠΟΙΗΤΗΣ ΜΕ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΣΤΙΣ ΚΑΤΣΙΒΕΛΛΕΣ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΒΑΡΕΛΙ ΔΙΧΩΣ ΠΑΤΟ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΨΕΙΡΕΣ!!

    ReplyDelete
  3. Το παρακάτω το βρήκα σε κάποιο blog και μου άρεσε πολύ:
    "Χιούμορ (αγγλ. humor ή humour) είναι, στη βασική του έννοια, μία ιδιαίτερη μορφή ανθρώπινης επικοινωνίας, που ως στόχο έχει να προκαλέσει το γέλιο.
    Ανώτατη μορφή χιουμορ, ο αυτοσαρκασμός. Δείχνει συναίσθηση της ιδίας μηδαμινότητας. Μακαριοι όσοι τον αντεχουν. Φτωχοί, οι υπόλοιποι."

    ReplyDelete
  4. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΧΕΣ ΔΙΚΙΟ...ΑΛΛΑ ΕΔΩ ΜΑΛΛΟΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΣΑΤΙΡΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΧΙΟΥΜΟΡ Η ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟ. ΚΑΙ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΟΡΙΣΜΟΥΣ ΝΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΣΑΤΙΡΑ:
    "[...] ως σάτιρα ορίζεται αφενός ένα λογοτεχνικό είδος (όπως λ.χ. αυτές του ρωμαίου ποιητή Οράτιου) και αφετέρου ένα περιπαιχτικό πνεύμα ή είδος που εμφανίζεται σε πολλά λογοτεχνικά είδη αλλά μπορεί να υπεισέρχεται σχεδόν σε κάθε είδος ανθρώπινης επικοινωνίας. Οπουδήποτε χρησιμοποιείται ένα έξυπνο χιούμορ για να κάνει κριτική σε κάτι παράλογο ή διεφθαρμένο εκεί υπάρχει σάτιρα, είτε συναντάται σε ποίημα ή σε κήρυγμα, σε ζωγραφικό έργο ή πολιτική λογομαχία, στην τηλεόραση ή στον κινηματογράφο (Εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς Μπριτάνικα 53ος τόμος σ.220, Ronald Paulson Satire Modern Essays in Criticism, εκδ. 1971). Ένα από τα σημεία στα οποία βρίσκεται ομοφωνία είναι ότι η λειτουργία της σάτιρας είναι διανοητική. Η μέθοδος που ορίζει τη σάτιρα είναι η παιγνιώδης παραμόφωση. Ψυχολογική βάση και συνάμα σκοπός της τεχνικής είναι η "μείωση" του θύματος, η οποία έγκειται στην υποβάθμιση της κατάστασής του ή της αξιοπρέπειάς του. Πολύ συχνά περιλαμβάνει παρομοιώσεις ή μεταφορές απο τον κόσμο των ζώων ή κατεβαίνει ακόμη πιο κάτω στον κόσμο των φυτών ή των ανόργανων όντων Π.Χ. ΒΑΡΕΛΙ ΧΩΡΙΣ ΠΑΤΟ (βλ. μελέτη Κατερίνας Κωστίου, Η ποιητική της ανατροπής, σάτιρα, ειρωνεία, παρωδία, χιούμορ, εκδ. Νεφέλη, Αθήνα 2002, σ. 61 επ. με εκτενείς αναλύσεις και βιβλιογραφικές παραπομπές). Ο σατιριστής παραμορφώνει με πολλούς τρόπους: ελαχιστοποιεί τις καλές ιδιότητες κάποιου (ΤΣΟΥΒΑΛΙ ΜΕ ΛΙΡΕΣ, ΦΛΟΥΡΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΤΟ, ΩΡΑΙΑ ΚΟΠΕΛΑ) και μεγιστοποιεί τις κακές. Απομονώνει μοναδικές στιγμές ή συμβάντα και τα κάνει να φαίνονται κανόνας. Παραθέτει τη γνώμη μιας αυθεντίας που συμβαίνει να εξυπηρετεί την άποψή του.

    :) ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ-ΤΑΣΟΣ ΦΑΡΑΝΤΑΤΟΣ

    ReplyDelete
  5. Κρίμα, Τάσο που δεν κατάλαβες το γνωστό σε όλους μας humor της Βασιλικής, που σίγουρα ο μόνος στόχος της ήτανε ο αυτοσαρκασμός.
    aeras

    ReplyDelete
  6. Νομίζω ότι το σκιτσάκι δίπλα στο τραγουδάκι κάνει φανερό ότι τραγουδιέται από μία μόνο πλευρά και δεν πρόκειται περί διαλόγου...

    άννυλκ

    ReplyDelete
  7. Κατ' αρχήν είναι χαρά μου που μιλάω έστω και με αυτόν τον τρόπο με 3 γυναίκες.... πραγματικά είναι πολύ κολακευτικό..

    Η ελεύθερη ανταλλαγή απόψεων πάνω στην ποίηση είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.

    ΟΜΩΣ συμπαθέστατες και γλυκιές aeras και άννυλκ έχω κάποιες σκέψεις που θέλω να τις μοιραστούμε:

    1. Σαφώς πρόκειται περί διαλόγου αφού την ίδια χρονική στιγμή που εξελίσσεται υπάρχει συνεχής εναλλαγή α΄και β΄ προσώπου και μάλιστα με αντίθετες απόψεις ενώ το "σατιριζόμενο αντικείμενο" είναι και για τους δυο το ίδιο, γι αυτό και "το μας πήρατε...σας πήραμε"
    2. Είναι ξεκάθαρο ότι δεν πρόκειται για αυτοσαρκασμό διότι αν ήταν αυτοσαρκασμός θα έπρεπε να αποδίδει το ίδιο νόημα και με αντίστροφη τάξη των στίχων...για φανταστείτε λοιπόν το ποιηματάκι κάπως έτσι:

    “Σας πήραμε, σας πήραμε βαρέλι δίχως πάτο !”
    “Μας πήρατε, μας πήρατε φλουρί κωσταντινάτο!”

    “Σας πήραμε, σας πήραμε ένα τσουβάλι ψείρες!”
    “Μας πήρατε, μας πήρατε ένα τσουβάλι λίρες!”


    “Σας πήραμε, σας πήραμε μια σκέτη κατσιβέλα!”
    “Μας πήρατε, μας πήρατε μια όμορφη κοπέλα !”

    Όπως εύκολα διαπιστώνετε στο μεν πρωτότυπο ο Γκέο χαίρεται για αυτόν/ήν/ό που πήρε και ο Βαγκέο επίσης χαίρεται αφού ο Γκέο την πάτησε!!

    Στο αλλαγμένο όμως ο Γκέο λυπάται για αυτόν/ήν/ό που πήρε και ο Βαγκέο επίσης λυπάται που τον/την/το έχασε.΄

    Άρα δεν τίθεται θέμα αυτοσαρκασμού!!

    3. Αυτός που αυτοσαρκάζεται το κάνει εκούσια και ποτέ κατά λάθος, έχει συναίσθηση της μηδαμινότητάς του , άρα εκ των προτέρων αντέχει τον αυτοσαρκασμό, διότι αν δεν τον άντεχε δεν θα τον εξέφραζε. Άρα η άποψη "Μακαριοι όσοι τον αντεχουν. Φτωχοί, οι υπόλοιποι" δεν αφορά στον αυτοσαρκαζόμενο αλλά ξεκάθαρα στον σατιριζόμενο που άλλοτε αντέχει την εναντίον του σάτιρα (μακάριος) και άλλοτε τα βάζει με τον σατιριστή (φτωχός)

    Εν πάσει περιπτώσει αν σας αρέσει η ποίηση σας προσκαλώ αύριο στις 18:00 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Βριλησσίων όπου ο καλός μου φίλος Γρηγόριος Νταβαρίνος θα παρουσιάσει την ποιητική του συλλογή "Εις το όνομα του Πατρός"

    Καλό σας βράδυ.

    Τάσος

    ReplyDelete
  8. Λοιπόν αν και δεν κατάλαβα αν ακόμα ο Τάσος έχει καταλάβει την σκωπτική και αυτοσαρκαστική διάθεση..........
    Αν θέλει πάντως να πει ότι αυτή ενέχει ίσως και στοιχεία υστερης επιβεβαίωσης, εκ του ασφαλούς, αυτό παραπέμπει πιθανά χρονικά σε πολλά τέρμινα.
    Αφήνοντας την ψυχολογική ανάλυση και πηγαίνοντας στην ταμπακιέρα.
    Και οι 2 κοπέλλες με διαφορετικούς τρόπους φέρνουν κάτι νέο στον μικρό χώρο μας.
    Πάντα υπεράσπιζα σε κατ' ιδίαν συζητήσεις την Χριστίνα γιατί όντως ανατάραξε αρκετά τα "καθωσπρεπίστικα" νερά και όντως επαναστάτισα με τον τρόπο της προχώρησε και πολύ γρήγορα καταξιώθηκε στον χώρο μας. Μάλιστα έχει και επίσημα αναγνωριστεί σαν ένας επαγγελματίας του χώρου μας.
    Για την αγαπημένη Βασιλική θεωρώ πως αν και η φυσική συστολή (πιθανόν επίκτητη λόγω του μικρού δέματος) είναι γνωστή για τον ώριμο τρόπο που παρακολουθεί και προσπαθεί (ίσως κάποιες φορές με προχειρότητα και όχι επαγγελματισμό). Απλά παρακολουθεί και βοηθά σαν εραστής του αθλήματος (τουλάχιστον μέχρι σήμερα) και είναι και αυτή καταξιωμένη σε όσους χώρους κινείται.
    Προσωπικά δεν βέπω καμιά αντιπαράθεση....Η επανάσταση και το καινούργιο δεν προέρχονται από μία μόνο μεριά. Στον κατεστημένο και μερικές φορές άρρωστο στοίβο του αγαπημένου μας παιχνιδιού δράστε συναγωνιστικά και προσπαθείστε η κάθε μία από τον δρόμο της να πάμε όλο μα όλο και καλύτερα. (Κρίμα πού όταν ταράζονται τα νερά από διαφορετικά σημεία η συμβολή δεν είναι πάντα αθροιστική).

    Αντώνης

    ReplyDelete

Αν δεν έχετε λογαριασμό στο google και επιλέξετε (στην επιλογή ταυτότητας) να στείλετε σχόλιο ως "ανώνυμος" μπορείτε να γράψετε το όνομά σας μέσα στο σχόλιο. Τα υπογεγραμμένα σχόλια (από ανθρώπους του χώρου) θα δημοσιεύονται όλα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ